torsdag 30. september 2010

Og noen ord...

Da har jeg tilbragt en fortreffelig uke på Lanzarote, Puerto del Carmen, Casas Heddy.
Det er mange ting å skrive om, men jeg velger noen få.

Først og fremst har alt vært positivt så langt (med unntak av en ekstremt fyllesjuk og dehydrert dag på stranda (Papagayo eller hvordan det skrives) på lørdag som var. Utrolig hva 4 pils og 3 små shots kan gjøre i varmen...).
Alle en møter på er blide, behjelpelige og snille, og det skal bli en overgang å måtte hilse på alle hver eneste gang en ser dem i løpet av dagen, føler at hola må gå på repeat så lenge en er våken.
Det at alle er behjelpelige har jeg et klomsete eksempel på (artig med språkforviklinger ja). Hadde handla 6 liter vann en dag og feilberegna pengebeholdninga. Jeg hadde ikke nok til drosje hjem så jeg bar det. Vel inne på CH var det en chilensk vaktmester som ville hjelpe meg å bære (det skjønte jeg først etterpå), men siden jeg ikke forsto et kvekk så endte det med at mine armer var 30 cm lengre når jeg kom til leiligheten.

Leiligheten jeg bor i nå er større enn den jeg bodde i i Trondheim, og jeg har den alene! Det er ikke dårlig eller hva? Og folkens, jeg tar gjerne imot besøk :-D

Jobben er veldig hektisk (og mer hektisk vil det bli), men også utrolig variert og spennende. Det er alle typer tilstander, mange muligheter og rom for å prøve og feile.

Jeg er temmelig sikker på at jeg vil lære veldig mye de 7 månedene jeg skal være her og jeg tviler ikke et sekund på at de må hive meg ut herifra med makt når den tid kommer at jeg må vende nesa hjem til kalde nord.

Me prekast, jeg skal sove nogre timer før jobben kaller.

1 kommentar: