lørdag 21. mars 2009

!Er dama seriøs?

Herrejemeni, her går jeg rundt og lever som student, og har 6000kr i måneden å rutte med. Det skal dekke mat, regninger, fritidsaktiviteter og moro.
Så leser jeg i Dagbladet om ei dame som i skillsmisseoppgjøret (som selvfølgelig har havna i retten, det er jo tross alt USA) krever 100 millioner dollar.
Denne dama forlanger 340 000 i UKA for å opprettholde den bortskjemte livsstilen hun har per dags dato!?! Har hun noen gang beveget seg utenfor sin bortskjemte verden og sett hvordan en gjennomsnittsperson har det?
Jeg inviterer a gladlig hjem til meg så kan a se hvordan man kan klare seg med lite penger. Men hadde hun tenkt seg om da? Neppe.
Hvis man er så knytta til penger er en nødt for å ha et alvorlig problem. Hva med alle de små gleder her i livet som penger ikke kan skaffe?

3 kommentarer:

  1. Blir litt brydd jeg, når jeg leser sånt. Snakk om å være bortskjemt. Kunne hatt godt av et år i afrika eller noe slikt.

    SvarSlett
  2. Eller et år på gata....

    SvarSlett
  3. ja det er sykt, flere titalls mill på samme kontinentet lever på nesten ingenting, skamme seg skulle dama

    SvarSlett